Home Economy    Search   Society   Sociology    elerning   CodeLibrary   Education   Include   Policy   Help          

ΥΛΗ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑΣ
Η ΓΕΝΝΗΣΗ ΤΗΣ
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑΣ

ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΤΗ ΓΕΝΝΗΣΗ ΤΗΣ
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑΣ

ΦΤΩΧΕΙΑ ΠΛΟΥΤΟΣ
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΔΙΑΤΡΩΜΑΤΩΣΗ
ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ
ΦΤΩΧΕΙΑ ΠΛΟΥΤΟΣ
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΔΙΑΣΤΡΩΜΑΤΩΣΗ
POVERTY ΙΝ ENGLISH
POVERTY ANSWERS
DICTIONARY.COM
WORDREFERENCE COM
ONELOOK.COM
ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
ΤΩΝ ΝΕΩΝ

ΒΙΒΛΙΟ ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑΣ
Γ΄ΛΥΚΕΙΟΥ

ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΩΝ
Γ΄ΛΥΚΕΙΟΥ
ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
ΒΙΒΛΙΟ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑΣ Α΄ΛΥΚΕΙΟΥ

ΒΙΒΛΙΟ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑΣ Β΄ΛΥΚΕΙΟΥ

ΒΙΒΛΙΟ ΙΣΤΟΡΙΑΣ
ΤΟΥ ΝΕΟΤΕΡΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ
ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
Γ΄ΛΥΚΕΙΟΥ

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΤΑΞΗ
E-CLASS SCH.GR

ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΣΤΗΝ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Τ4Ε

: ΛΟΓΩ ΚΟΡΩΝΟΙΟΥ,ΚΑΝΟΥΜΕ ΥΠΟΜΟΝΗ
OΠΟΙΟΣ ΜΑΘΗΤΗΣ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΕΙ ΜΑΖΙ ΜΟΥ :

Ας μπει στην στην αρχική μου ιστοσελίδα και να στείλει email αν θέλει να επικοινωνήσει μαζί μου για απορία ή Τηλεδιάσκεψη.Τα email μου είναι στην παρακάτω ιστοσελίδα :http://www.damx.gr στη δεξιά μπάρα κάτω... .
Αν θέλουν να πλοηγηθούν στην ιστοσελίδα μου να πατήσουν στην κεντρική μου σελίδα πάνω στο αρχικό μενού της σελίδας: sociology ή eLerning.
Οι μαθητες της Β΄Λυκειου και της Γ΄Λυκειου να σημπληρώσουν το σταυρόλεξο για τη γέννηση της Κοινωνιολογίας του 1ου Κεφαλαίου του βιβλίου της Γ΄Λυκείου..Συγκκεκριμένα μπορούν να πατήσουν το πρώτο γράμμα της λέξης ή της πρότασης,να την συμπληρώνουν στο μπάρα και να ελέγχουν αν είναι σωστή η λέξη ή η πρόταση στο τέλος εκεί που λέει check.
Oποιος θέλει και μπορεί να συμπληρώσει και το άλλο για τη Φτώχεια,τον Πλούτο και την Κοινωνική Διαστρωμάτωση.Επίσης οι μαθητές της Γ΄Λυκειου να βλέπουν τα sos θέματα ( Ανάπτυξης,σύντομης απάντησης,σωστού-λάθους ).
08-10-2020 Α΄ΛΥΚΕΙΟΥ:Οι εργασίες για την Α΄Λυκείου είναι οι παρακάτω: 1)ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ 1ο ΚΕΦΑΛΑΙΟ,
  2)ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ 2ο ΚΕΦΑΛΑΙΟ
,3)ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ 6ο ΚΕΦΑΛΑΙO,4)TEST ΣΤΟ 1ο και 2ο Κεφάλαιο,1η,,,_ΤμήμαΑ2_Τμήμα_Α3
08-10-2020 Γ΄ΛΥΚΕΙΟΥ Οι εργασίες για την θεωρητική της Γ΄Λυκείου είναι όταν πατήσετε τον παρακάτω σύνδεσμο:1)ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ 1ο ΚΕΦΑΛΑΙΟ:ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ
2)ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ 2ο ΚΕΦΑΛΑΙΟ: ΜΟΡΦΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ – ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ
3 )ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ 3ο ΚΕΦΑΛΑΙΟ: ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ
4 )ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ 5ο ΚΕΦΑΛΑΙΟ: ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ:ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΣ ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΑΓΗΣ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
5)ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ 6ο ΚΕΦΑΛΑΙΟ:ΕΡΓΑΣΙΑ,ΑΝΕΡΓΙΑ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΑΝΙΣΟΤΗΤΕΣ
6)ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ 7ο ΚΕΦΑΛΑΙΟ:ΜΟΡΦΕΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΒΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ
7)ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ 9ο ΚΕΦΑΛΑΙΟ:ΑΠΟΚΛΙΝΟΥΣΑ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ:ΠΑΡΑΒΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ


Last update by Webmaster: 01/03/2021>>>

: Το φαινόμενο της παιδικής εργασίας στις υποανάπτυκτες χώρες... :

Τα σκήπτρα στην παιδική εργασία κρατά η Ασία και οι χώρες του Ειρηνικού (122,3 εκατομμύρια παιδιά) και η Αφρική (50 εκατομμύρια) ενώ το φαινόμενο έχει υποχωρήσει -αν μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε αυτόν τον όρο για τέτοια θέματα- στα 5,7 εκατομμύρια παιδιά...

Στις χώρες αυτές, η παιδική εργασία είναι μέρος της καθημερινότητας. Εκατομμύρια ανήλικα παιδιά εξαναγκάζονται να εργάζονται σε διάφορες, κατά κανόνα ανθυγιεινές εργασίες.

Εκατοντάδες χιλιάδες μικρά παιδιά πέφτουν θύματα σεξουαλικής εκμετάλλευσης, από εύπορους πολίτες των λεγόμενων "αναπτυγμένων χωρών", τόσο στις χώρες του τρίτου κόσμου όπου κατοικούν, όσο και σε άλλες χώρες, όπου προωθούνται παράνομα γι' αυτό το σκοπό. Μόνο στην Ευρώπη εργάζονται παράνομα από 200 έως 500 χιλιάδες ανήλικες ιερόδουλες.

Το θλιβερό αυτό κατάλογο συμπληρώνουν τα χιλιάδες παιδιά-θύματα που προωθούνται στις "αναπτυγμένες χώρες" αυτού του κόσμου είτε για να χρησιμοποιηθούν σαν πειραματόζωα είτε για εμπορία οργάνων. Η παιδική εργασία στη γεωργία συμβαδίζει πολύ συχνά με μορφές δουλοπαροικίας. Οι πάμπτωχες οικογένειες των χωρικών, που είναι ακτήμονες ή έχουν ελάχιστη δική τους γη και δυσκολεύονται να επιβιώσουν, συχνά παγιδεύονται από το γαιοκτήμονα της περιοχής ή κάποιον τρίτο από τον οποίο δανείζονται κάποιο ποσό. Για να ξεπληρώσουν το χρέος τους υποχρεώνονται συνήθως να καταδικάσουν το παιδί τους να δουλεύει για λογαριασμό του πιστωτή/ εργοδότη. Η προσωπική παιδική δουλεία λόγω χρέους ανθεί σε διάφορα μέρη του πλανήτη: όχι μόνο στη νότια και νοτιοανατολική Ασία αλλά και στη Λατινική Αμερική και στην Αφρική. Τα παιδιά εργάζονται συνήθως σε εξαιρετικά σκληρές συνθήκες για μεγάλες περιόδους του χρόνου και πληρώνονται ελάχιστα έως καθόλου. Είναι κλειδωμένοι στα δωμάτια για αρκετές ώρες και μερικές φορές αλυσοδεμένοι. Μερικά από τα παιδιά απάγονται και πωλούνται αργότερα ως σκλάβοι. Οι εργοδότες μπορούν να χτυπήσουν τα παιδιά, να τα σημαδέψουν με πυρακτωμένα σίδερα, να τα κρεμάσουν ανάποδα από τα δέντρα ή ακόμη και να τα αφήσουν χωρίς φαγητό. Τα παιδιά καταλήγουν να είναι στο έλεος του εργοδότη.

Ορισμένοι γονείς εμπιστεύονται τα παιδιά τους σε μεσίτες και τα ανταλλάσσουν με χρήματα. Αναπτύσσεται έτσι ένα δουλεμπόριο παιδιών με σκοπό την καταναγκαστική εργασία ή τη σεξουαλική εκμετάλλευση. Εκτιμάται ότι η εμπορία παιδιών είναι μια «επιχείρηση» με ετήσιο τζίρο ένα δισεκατομμύριο δολάρια και ότι τα θύματα φτάνουν το 1,2 εκατομμύρια παιδιά το χρόνο. Πρόκειται για ένα πραγματικά οικουμενικό πρόβλημα που συνδέει όλες τις χώρες και περιοχές του κόσμου, δημιουργώντας ένα σύνθετο πλέγμα παράνομων μετακινήσεων ανθρώπινων υπάρξεων.
Και βέβαια μία από τις φοβερότερες μορφές «παιδικής εργασίας» είναι η καταναγκαστική επιστράτευση παιδιών, που εξαναγκάζονται να συμμετάσχουν σε πολεμικές συρράξεις.
Ένας από τους τομείς που ανησυχούν περισσότερο τους διεθνείς οργανισμούς που ασχολούνται με τα δικαιώματα των παιδιών είναι η εργασία στα ορυχεία. Σύμφωνα με υπολογισμούς στα ορυχεία εργάζονται περίπου ένα εκατομμύριο παιδιά και έφηβοι. Τα περισσότερα από αυτά τα παιδιά εργάζονται σε μικρές βιομηχανίες που δεν έχουν άδεια και τα κατάλληλα μέτρα ασφαλείας.
Ενδεικτικά, το σκηνικό στη Λατινική Αμερική είναι εφιαλτικό. Στη Βραζιλία 7 εκατομμύρια παιδιά αναγκάζονται ή υποχρεώνονται να εργάζονται. Στη Βραζιλία, στην Κολομβία και το Εκουαδόρ ένα ποσοστό 20% των παιδιών ηλικίας 10 με 14 χρόνων, εργάζεται σε σπίτια. Περισσότερα από 2 εκατομμύρια παιδιά ηλικίας 5 με 15 χρόνων εργάζονται σε αγροτικές δουλειές στη Γουατεμάλα, στην Ονδούρα, στην Νικαράγουα και στον Παναμά.

Περού και Βολιβία
Σε ορυχεία εργάζονται περίπου 500 χιλιάδες παιδιά στο Περού και 13.500 στη Βολιβία. Στο Εκουαδόρ περίπου 314 χιλιάδες παιδιά εργάζονται, σε έναν πληθυσμό 12 εκατομμυρίων κατοίκων. Αν και δεν υπάρχουν συγκεκριμένα στοιχεία, στις πιο φτωχές χώρες της Καραϊβικής όπως Μπελίσε, Γκουγιάνα και Σουρινάμ η παιδική εργασία είναι ένα πρόβλημα που οξύνεται.
Κολομβία
Υπολογίζεται ότι 4 με 6 χιλιάδες παιδιά αποτελούν μέρος των παραστρατιωτικών οργανώσεων στην Κολομβία όπου έχουν μετατραπεί σε σκληρούς πολεμιστές. Η εκπαίδευση τους περιλαμβάνει πολλά βασανιστήρια και δοκιμασίες. Πολλά από αυτά τα παιδιά σκοτώνονται σε μάχες.
Αργεντινή
Στην Αργεντινή η εταιρεία Nuestra Huella που εξάγει κοτόπουλα στην Γερμανία, στην Ιταλία, στη Γαλλία, στην Ισπανία και στην Κίνα, έχει κατηγορηθεί ότι απασχολεί χιλιάδες παιδιά στα εργοστάσια και φάρμες. Περίπου 57 χιλιάδες αγόρια και κορίτσια εργάζονται ως ρακοσυλλέκτες, μαζεύουν χαρτόνια από τους δρόμους.
Η Βραζιλία, η Γουατεμάλα, το Μεξικό, το Περού και η Βολιβία είναι οι χώρες με τα μεγαλύτερα ποσοστά παιδικής εργασίας στη Λατινική Αμερική. Η παιδική εργασία δεν υπάρχει μόνο επειδή είναι μέρος του εμπορίου. Τα παιδιά - σκλάβοι δεν είναι μόνο θύματα της πολιτιστικής "καθυστέρησης" σε πολύ φτωχές χώρες αλλά και ένα εργαλείο του διεθνούς εμπορικού πολέμου.
Το φαινόμενο της παιδικής εργασίας στις αναπτυγμένες χώρες...
Η παιδική εργασία είναι ευρύτερα διαδεδομένη σε ολόκληρο τον λεγόμενο Τρίτο Κόσμο. Υπολογίζεται ότι τα παιδιά κάτω των 14 ετών που εργάζονται σε ολόκληρο τον κόσμο είναι πάνω από 100 εκατομμύρια. Το Πακιστάν αποτελεί απλά την πιο κραυγαλέα περίπτωση γιατί, είναι η χώρα που έχει κάνει τα λιγότερα για την κατάργηση της παιδικής εργασίας. Ωστόσο η θλιβερή αυτή κατάσταση δεν εντοπίζεται μόνο στις τριτοκοσμικές χώρες.
Ας σημειωθεί ότι τόσο το Πακιστάν, όσο και η Μεγάλη Βρετανία και ο Καναδάς, δέχονται στα στρατεύματά τους εθελοντές ακόμη και 16 ετών. Είναι γνωστό άλλωστε ότι η Μεγάλη Βρετανία χρησιμοποίησε στο παρελθόν παιδιά 16 και 17 ετών στις ένοπλες συγκρούσεις στη Βόρεια Ιρλανδία. Το παράδειγμα αυτό καταρρίπτει με τον πιο εύγλωττο τρόπο τον πρώτο από τους τέσσερις μύθους σχετικά με την παιδική εργασίες, ότι δηλαδή αυτή αποτελεί πρόβλημα μόνο του αναπτυσσόμενου κόσμου. Τα στοιχεία της Unicef, μας επιβεβαιώνουν για το αντίθετο.
Μόνο στη Μεγάλη Βρετανία, σύμφωνα με τους πιο μετριοπαθείς υπολογισμούς περίπου το 25% των 11χρονων και περίπου το 66% των 14χρονων παιδιών εργάζονται, παρακολουθώντας παράλληλα και τα σχολικά του μαθήματα. Στη Μεγάλη Βρετανία η εργασία επιτρέπεται από την ηλικία των 13 ετών, ενώ στο Νότιο Λονδίνο σε εργατικές λαϊκές συνοικίες το 40% των παιδιών εργάζονται. Σύμφωνα με την έρευνα του συνδικάτου G.M.B. τα κέρδη της εργοδοσίας από τη χρησιμοποίηση νέων σχολικής ηλικίας ανέρχονται σε 600 εκατομμύρια λίρες.
Ακόμα η Γερμανία καθώς αποτελεί ένα πολυπολιτισμικό κράτος με ιδιαίτερες πολιτικές ανακατατάξεις τα τελευταία χρόνια, αποτελεί ένα ακόμα ενδιαφέρον πεδίο μελέτης. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου της Ελλάδας, 600.000 παιδιά εργάζονται στη Γερμανία από τα οποία - σύμφωνα με τη Διεθνή Οργάνωση Εργασίας - 300.000 παιδιά είναι τουρκικής υπηκοότητας. Η Γερμανική νομοθεσία απαγορεύει την παιδική εργασία, αλλά επιτρέπει στα παιδιά ηλικίας άνω των 13 ετών να απασχολούνται σε ελαφρές εργασίες και όχι για πάνω από 2 ώρες ημερησίως. Παιδιά άνω των 13 ετών δεν υποχρεούνται να παρακολουθούν το σχολείο όταν εκπαιδεύονται σε κρατικό ή ιδιωτικό φορέα για πάνω από 35 ώρες την εβδομάδα. Ορίζει μάλιστα και τις βαριές ανθυγιεινές εργασίες οι οποίες δεν πρέπει να ασκούνται από παιδιά.
Στην Ελβετία, τα δύο τελευταία χρόνια, υπάρχει έξαρση του φαινομένου. Στο καντόνι της Γενεύης με την άδεια των αρχών επιτρέπεται η εργασία παιδιών από την ηλικία των 13 ετών. Στην Ισπανία η παιδική εργασία αφορά 200.000 άτομα. Η αύξηση της επιταχύνθηκε μετά την ψήφιση από την κυβέρνηση ενός νόμου που καταργούσε τους μέχρι τότε υπάρχοντες περιορισμούς για τις μαζικές απολύσεις. Οι αναφορές του Διεθνούς Οργανισμού Εργασίας δεν περιορίζονται στις χώρες της Ευρώπης αλλά αναφέρονται και στις Η.Π.Α. όπου το φαινόμενο παρουσιάζει μεγάλη αύξηση. Η αύξηση αυτή, είναι συνδεδεμένη με την ανάπτυξη του τριτογενούς τομέα παραγωγής, των εργασιών μερικής απασχόλησης και την αναζήτηση χεριών με αμοιβή περισσότερο ευέλικτη, λιγότερο ακριβή και χωρίς υπογραφή συλλογικών συμβάσεων εργασίας. Έτσι, στις Η.Π.Α. στην αγροτική οικονομία, μόνο στην πολιτεία της Καλιφόρνια, απασχολούνται μισό εκατομμύριο παιδιά από την Κεντρική Αμερική. Στις φυτείες, στα σύνορα με το Μεξικό, παιδιά μόλις 4 χρόνων, πληρώνονται 2 δολάρια για 12ωρη «εργασία».
Την ίδια στιγμή, από τις Η.Π.Α. προέρχεται η πρόβλεψη ότι στην πρώτη δεκαετία του 2000, ο αριθμός των εργαζομένων παιδιών θα διπλασιαστεί, φθάνοντας τα 400 εκατομμύρια άτομα. Όλες μάλιστα οι εκτιμήσεις συγκλίνουν με την πρόγνωση της νέας παγκόσμιας τάσης: η παιδική εργασία θα αυξηθεί.
Αν ταξιδέψουμε ανά τον κόσμο, παντού θα δούμε παιδιά να εργάζονται ως μικροπωλητές στους δρόμους, ζητιάνοι στα φανάρια, υπηρέτες στα σπίτια, υφαντές σε αργαλειούς και εργάτες σε ορυχεία. Παρόλα αυτά το κακό δε σταματά εδώ. Μαζί με τις άλλες μορφές εκμετάλλευσης παιδιών, στις μέρες μας ευδοκιμεί, περισσότερο από ποτέ, και μια άλλη μάστιγα του σύγχρονου πολιτισμού μας που σχετίζεται με την παιδική εργασία, αλλά, φυσικά, την ξεπερνά: η πορνεία. Μόνο στη Βραζιλία, από έρευνες που έχουν γίνει, έχουν καταγραφεί μισό εκατομμύριο παιδιά, κυρίως κορίτσια, στην πορνεία. Στις περισσότερο ανεπτυγμένες χώρες της Ευρώπης και της Β. Αμερικής, η παιδική πορνεία παίρνει απειλητικές διαστάσεις, καθώς συνδέεται και με φαινόμενα απαγωγής παιδιών από άλλες χώρες που προορίζονται για την απάνθρωπη αυτή εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο.
Η οικονομική εξαθλίωση, που συνοδεύει συνήθως τους μετανάστες, υποθάλπει την ανάπτυξη παράνομων δραστηριοτήτων, είτε εντός της οικογένειας, είτε με την ανοχή ή, σε κάποιες περιπτώσεις, και την αποδοχή της οικογένειας. Σε κάθε περίπτωση το αποτέλεσμα είναι το ίδιο: η εκμετάλλευση των παιδιών με ποικίλους τρόπους και η κατάφωρη καταπάτηση των δικαιωμάτων τους. Είναι μύθος πλέον η άποψη ότι η παιδική εκμετάλλευση αποτελεί «προνόμιο» των υποανάπτυκτων κρατών. Το φθηνό εργατικό κόστος που προσφέρουν τα παιδιά είναι επιθυμητό ακόμη και σε οικονομικά αναπτυγμένες χώρες. Σε Γαλλία, Γερμανία, Μ. Βρετανία και ΗΠΑ έχει υπολογιστεί ότι περίπου το 5% των παιδιών απασχολούνται σε βιομηχανίες, φάρμες και οικίες ως βοηθητικό και, αρκετές φορές, ως κύριο προσωπικό. τα παιδιά είναι επιθυμητό ακόμη και σε οικονομικά αναπτυγμένες χώρες. Σε Γαλλία, Γερμανία, Μ. Βρετανία και ΗΠΑ έχει υπολογιστεί ότι περίπου το 5% των παιδιών απασχολούνται σε βιομηχανίες, φάρμες και οικίες ως βοηθητικό και, αρκετές φορές, ως κύριο προσωπικό. Τα ίδια συμβαίνουν και σε άλλες χώρες όπως η Πορτογαλία, η Ιταλία και φυσικά και στη χώρα μας. Στη Γαλλία πολλές χιλιάδες παιδιά δεν φοιτούν σε κανένα σχολείο, πολλά από αυτά είναι αντικείμενο εκμετάλλευσης.

Last update by Webmaster: 22/02/2013>>>

: Η παιδική εργασία στην ελληνική πραγματικότητα :

Σύμφωνα με την έρευνα της Unicef η Ελλάδα κατατάσσεται στις αναπτυσσόμενες χώρες που εφαρμόζουν «ελλιπή και ανεπαρκή» μέτρα για την προστασία της μητρότητας και του παιδιού.

Τη διατύπωση αυτή, της Unicef, επαληθεύουν και τα δεδομένα της ελληνικής πραγματικότητας. Τεράστιο είναι το πρόβλημα της προστασίας του παιδιού στη χώρα μας. Αναφορικά με τη νομική κατοχύρωση των δικαιωμάτων των εργαζομένων παιδιών, ελάχιστες φορές ισχύει. Στην συντριπτική τους πλειοψηφία, τα δικαιώματα των ανήλικων εργαζομένων...καταπατώνται καθότι δεν εφαρμόζεται η ελληνική νομοθεσία που αφορά την απασχόληση των νέων. Το μεγαλύτερο ποσοστό των νεαρών απασχολούμενων που καταγράφηκε το 1996 (225 παιδιά ηλικίας 14 ετών και 9.210 νέοι 15-19 ετών στη Θεσσαλονίκη, 4.316 και 118.101 σε ολόκληρη τη χώρα) δεν απολαμβάνει τα εργασιακά του δικαιώματα και πέφτει θύμα εκμετάλλευσης κυρίως σε θέματα ωραρίου, συνθηκών εργασίας και ασφάλισης.
Η ελληνική νομοθεσία για την εργασία ανηλίκων στηρίζεται σε διεθνείς συμβάσεις. Συγκεκριμένα με το νόμο 1182/1181 (άρθρο 10 της σύμβασης 138) η Ελλάδα αναθεώρησε τις διεθνείς συμβάσεις των ετών 1919-1965 με την έκδοση προεδρικών διαταγμάτων. Η ισχύουσα νομοθεσία για την εργασία ανηλίκων (Ν 1837/89) είναι προσαρμοσμένη στις διατάξεις της 138 διεθνούς σύμβασης εργασίας, σύμφωνα με την οποία επιτρέπεται σε παιδιά άνω των 14 ετών να εκτελούν ελαφρές εργασίες.
Οι τελευταίες προσπάθειες - για τον καθορισμό των προϋποθέσεων εργασίας των ανηλίκων έγιναν με το σχέδιο του προεδρικού διατάγματος τον Οκτώβρη του 1997. Τις προϋποθέσεις αυτές έθεσε το υπουργείο Εργασίας μαζί με τους αρμόδιους υπουργούς, σε μια προσπάθεια συμμόρφωσης της ελληνικής νομοθεσίας στις διατάξεις 94/33/Εκ για την προστασία των νέων κατά της εργασίας. Το σχέδιο του προεδρικού διατάγματος αφορά κάθε ανήλικο κάτω των 18 ετών ενώ ορίζει ως παιδί κάθε νέο που δεν έχει συμπληρώσει το 15ο έτος της ηλικίας του ή όποιος νέος υπόκειται ακόμα σε υποχρεωτική σχολική φοίτηση (άρθρο 1). Παράλληλα, με βάση το άρθρο 4, απαγορεύεται η εργασία των παιδιών, εκτός αυτών που έχουν συμπληρώσει το 3ο έτος της ηλικίας τους - και κατόπιν άδειας της Επιθεώρησης Εργασίας - μπορούν να εργασθούν υπό προϋποθέσεις, σε καλλιτεχνικές εκδηλώσεις, διαφημιστικά προγράμματα, επιδείξεις μόδας, ραδιοφωνικές ή τηλεοπτικές εγγραφές (άρθρο 5).
Πέραν, όμως, των παραπάνω βασικών ορισμών και του προσδιορισμού του ορίου ηλικίας για την εισαγωγή των νέων στην αγορά εργασίας, το Π.Δ. ορίζει ακόμα ότι:

- Απαγορεύεται η υπερωριακή και νυκτερινή απασχόληση από τις 10.00 το βράδυ έως τις 6.00 το πρωί των νέων κάτω των 18 ετών.
- Το άρθρο 7 θέτει τους όρους εργασίας των νέων ανήλικων εργαζομένων. Οι νέοι προστατεύονται από τους ειδικούς κινδύνους τους οποίους διατρέχει η υγιεινή και ασφάλεια καθώς και η ανάπτυξή τους. Οι παράγοντες που μπορούν να θέσουν σε κίνδυνο την υγεία είναι φυσικοί, βιολογικοί και χημικοί αλλά και συγκεκριμένες διαδικασίες κατά την εργασία.
Αναφορικά με τις υποχρεώσεις του εργοδότη, ο τελευταίος υποχρεούται να λαμβάνει όλα τα αναγκαία μέτρα ώστε να εξασφαλίζεται η ασφάλεια και υγεία των εργαζομένων νέων ως προς όλες τις πτυχές της εργασίας λαμβάνοντας υπόψη το άρθρο 7 του Π.Δ.
Όμως η νομική κατοχύρωση των ανήλικων εργαζομένων στην Ελλάδα δεν αρκεί για την αντιμετώπιση ενός φαινομένου, το οποίο - όπως φαίνεται και από την στατιστική τεκμηρίωση
- έχει πάρει επικίνδυνες διαστάσεις και «ζητά» τη δραστική αντιμετώπισή του.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΣΥΕ, που παρουσιάζει αναλυτικά το περιοδικό «Εργασία» του ΟΑΕΔ, εργάζεται το 0,6% των 14χρονων παιδιών, το 9,8% των νέων 15-19 χρονών και το 36,1% των νέων 20-24 χρονών. σε αυτά τα ποσοστά είναι προφανές ότι δεν αναφέρονται τα παιδιά που επικουρικά (;) εργάζονται στις οικογενειακές επιχειρήσεις, τα παιδιά των γεωργών και των κτηνοτρόφων, τα τσιγγανόπουλα και χιλιάδες άλλοι νέοι που προέρχονται από ομάδες που βρίσκονται στο οικονομικό και κοινωνικό περιθώριο.

Last update by Webmaster: 22/02/2013>>>


:Στόχοι Κοινωνικοποίησης:

1.Γνώση,ικανότητες,στάσεις,ανάπτυξη αυτοεικόνας και αυτοεκτίμησης
2.Ανάπτυξη προσωπικότητας του ατόμου
3.Aλληλεπίδραση ατόμου-κοινωνίας
4.Κοινωνικοψυχολογικοί Μηχανισμοί Κοινωνικοποίησης
5.Η Κοινωνικοποίηση ως εξελιγκτική,δυναμική και συνεχής διαδικασία
6.Η Κοινωνικοπίηση ως διαδικασία οικοδόμησης ταυτότητας

Official page>>>

Last update by Webmaster: 16/03/2020>>>


::

 

Last update by Webmaster: 05/06/2005>>>


::

Official page >>>

Last update by Webmaster: 05/06/2005>>>


::

In the photo: Loek Van Wely

Last update by Webmaster: 05/06/2005>>>


::

In the photo:

Last update by Webmaster: 05/06/2005>>>


::

 

Last update by Webmaster: 05/06/2005>>>


Read also...

Τι ώρα είναι τώρα; Ανθρώπινο ρολόι;

Enghien 2003

The Swedish Champs 2003

World Open 2003
13th Smith and Williamson Young Masters
European Individual Championship
Advanced Chess in Leon
St Petersburg vs. Paris
33rd Bosnia Tournament Sarajevo
Sigeman Chess Tournament 2003
53rd Hungarian Championships
Capablanca Memorial
CSVN Tournament 2003 in Leiden (Netherlands)
60th Polish Championship
Spanish Team Championships

More news & tournaments? Click here... >>>

ΚΛΑΣΣΙΚΟΙ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑΣ

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ-ΒΙΒΛΙΑ-ΚΛΑΣΣΙΚΩΝ ΣΤΟ ΙΝΤΕΡΝΕΤ
Papert, 1999
Η πρωτοβουλία αυτή είναι εξαιρετικά αντιπαιδαγωγική και αψυχολόγητη στη διάρκεια και πριν ολοκληρωθούν οι εξετάσεις. Οι μαθητές βρίσκονται σε δύσκολη ψυχολογική κατάσταση και παγιδεύονται σε έτοιμες απαντήσεις που δεν έχουν χρόνο και ηρεμία να τις αξιολογήσουν. Είναι απίθανο να απαντήσουν σε όλα τέλεια, για να ανεβεί η αυτοεκτίμηση και το θάρρος τους.
Αν οι μαθητές πληροφορούνται από «έγκυρες» πηγές ότι έκαναν λάθος σε κάτι, έστω και οριακό, χάνουν την αυτοπεποίθηση και την ηρεμία τους. Μειώνεται, έτσι, η δυνατότητα τους να αποδώσουν στο επόμενο εξεταζόμενο μάθημα.
Οι «λύσεις» που δίνονται ως «σοφές» είναι συχνά ελλιπείς και δεν είναι δυνατόν να θεωρούνται μοναδικές, καθώς για το ίδιο πρόβλημα μπορεί να υπάρχουν και άλλες λύσεις. Σε ορισμένα μαθήματα (έκθεση) οι απαντήσεις είναι εξαιρετικά υποκειμενικές και ασαφείς, αλλά ο μαθητής δεν είναι σε θέση μέσα στην αγωνία του να αμφισβητήσει τους «σοφούς» και συχνά πανικοβάλλεται, ίσως χωρίς πραγματικό λόγο.
Σε πολλές περιπτώσεις οι «ορθές» λύσεις μεταφέρονται στο μαθητή/ τρια έμμεσα από άλλα πρόσωπα (γονείς, συγγενείς, φίλους) με ανακρίβειες και ενδεχομένως ανακριτικά και με επικριτικά σχόλια.
Η πρωτοβουλία αυτή των ΜΜΕ για τη μετάδοση των «ορθών» απαντήσεων εξυπηρετεί κυρίως το στόχο να αυξήσουν την εμβέλειά τους και επίσης τα ιδιωτικά φροντιστήρια να διαφημιστούν αθέμιτα, όταν οι μαθητές αγωνιούν για το μέλλον τους. Ταυτόχρονα ανακηρύσσει την παραπαιδεία σε ρυθμιστή και τιμητή των προσπαθειών μαθητών, γονέων και μάχιμων εκπαιδευτικών.
Η μετάδοση των «ορθών» λύσεων μπορεί να επηρεάσει τους επίσημους βαθμολογητές των γραπτών των πανελληνίων εξετάσεων.
Οι μαθητές χρειάζονται ηρεμία, συμπαράσταση και ενθάρρυνση στη δύσκολη προσπάθεια τους και δεν πρέπει να γίνονται υποχείρια σκοπιμοτήτων. Θεωρούμε ότι η προστασία των διαγωνιζόμενων μαθητών/ τριών είναι καθήκον τής πολιτείας και πρέπει να αποτελεί δεοντολογικό κανόνα των υπεύθυνων εκπαιδευτικών. Οι αρμόδιοι οφείλουν αμέσως να αναλάβουν τις ευθύνες τους και να παρέμβουν για τον έλεγχο τέτοιων ενεργειών.

Προφορική εξέταση στο 2ο και 3ο Κεφάλαιο
Προφορική εξέταση στο 5ο Κεφάλαιο
Προφορική εξέταση στο 1o,2ο,3ο και 5ο Κεφάλαιο
Προφορική εξέταση στο 6ο Κεφάλαιο
Τρίωρη γραπτή δοκιμασία στο 1o,2ο,3ο Κεφάλαιο
Σεμινάριο Τ4Ε Εξ αποστάσεως Φύλλα εργασίας
Τρίωρη γραπτή δοκιμασία στο 5o,6ο,7ο Κεφάλαιο
Σεμινάριο Τ4Ε Εξ αποστάσεως Φύλλα εργασίας

ΤΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΑ ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΚΑ ΕΡΓΑ ΤΟΥ 20ου αιώνα

Τα μέλη του International Sociological Association ψήφισαν για το ποια θεωρούν τα σημαντικότερα κοινωνιολογικά έργα του 20ου αιώνα. Ο αριθμός των εκλογέων ήταν 450 κοινωνιολόγοι και πρώτο έργο ήταν το Economy and Society του Μax Weber (29,9 % = 95 ψήφοι). Τα έργα που επιλέχτηκαν με σειρά προτεραιότητας είναι:
1. Max Weber, Economy and Society
2. C. Wright Mills, The Sociological Imagination
3. Robert Merton, Social Theory and Social Structure
4. Max Weber, The protestant Ethic and the Spirit of Capitalism
5. Peter Berger and Thomas Luckmann, The Social Construction of Reality
6. Pierre Bourdieu, Distinction: A Social Critique of the Judgement of Taste
7. Norbert Elias, The Civilizing Process: Power and Civility
8. Jurgen Habermas, The Theory of Communicative Action
9. Talcott Parsons, The Structure of Social Action
10. Erving Goffman, The Presentation Of the Self in Everyday Life

 

Πανελλαδικές εξετάσεις
(Ανάπτυξης)SOS

Πανελλαδικές εξετάσεις
(Σύντομης Ανάπτυξης)
SOS
Πανελλαδικές εξετάσεις
(Κλειστου Τύπου - Σωστού Λαθους)
SOS
Πανελλαδικές εξετάσεις
(Κλειστου Τύπου Αντιστοίχησης )
SOS
Πανελλαδικές εξετάσεις
(Κλειστου Τύπου Αντιστοίχησης - Απαντήσεις)
SOS
Πανελλαδικές εξετάσεις
(Προτεινόμενα Θέματα στο Μάθημα της Κοινωνιολογίας)
SOS
Πανελλαδικές εξετάσεις
( Θέματα στο Μάθημα της Κοινωνιολογίας)

ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΑ ΣΧΟΛΙΚΑ ΒΙΒΛΙΑ

ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ

Επαναληπτικό διαγώνισμα στο 1o,2ο,3ο Κεφάλαιο
Επαναληπτικό διαγώνισμα στο 5o,6ο,7ο Κεφάλαι
1η Ομάδα
2η Ομάδα
3η Ομάδα
4η Ομάδα
5η Ομάδα
 
 
 
 
 

Art In

 

Poll Here

Do you agree with the new time control?
Yes
No
I don't know / I can't answer

 

Results >>>

Mailing List

Join our Mailing List (opens new window)

Select Site:

Enter your email address:

Photo of the Week

 

 

 

Happy Birthday

Who has his/her birthday* this month?

 

Special Pages

 
 
 
 


About chess.gr

This site was created in 2003 by Damaga Gregory. This is the 1st site.

1o Γενικό Λύκειο Καματερού

For better view we strongly recommend: 1024X768 screen resolution or more


Information

To send your news and games please contact: the webmaster or
Tel.: +30-210-, FAX: +30-210-, Mobile: +36977-

 
DamX Home | Οικονομία | Κοινωνία | Πολιτική | Υγεία
Search | eLerning | Βιβλιοθήκες | Sociology | Education
Χρηματιστήριο | Πολιτισμός | Εκδηλώσεις | Σχόλια | Σχολεία
Policy | Συζητήσεις | Εξετάσεις | Φωτογραφίες | Υπουργεία
Biography
| Help | Ευρώπη | Χρήσιμες Πληροφορίες | Καιρός
Copyright © 2006-2007 by Damagas Gregory/Privacy Statement
Top of the page